Besmegeniai Blog

Nebūk besmegenis!!

Partizaninis marketingas

leave a comment »

Partizaninės rinkodaros ekspertas J.C.Levinsonas: „Ekonomikos nuosmukio metais žmonės ieško ne mažiausios kainos“

Ginta Gaivenytė
2009-04-06 18:00

Partizaninio marketingo krikštatėviu vadinamas Jay’us Conradas Levinsonas įsitikinęs – net ir per ekonomikos krizę galima įsukti pelningą verslą. Tereikia gerų idėjų. Daugelis lietuvių verslininkų išplėstų akis iš nuostabos, o paskui greičiausiai pasipiktintų išgirdę J.C.Levinsono žodžius, kad net per ekonomikos krizę žmonėms labiausiai rūpi ne maža kaina. Mažos kainos akcentavimą rinkodaros ekspertas vadina nevykusia strategija, kuri pritraukia tik nelojalius klientus.

J.C.Levinsonas pirmają knygą "Partizaninis marketingas" išleido 1983 metais.
J.C.Levinsonas pirmają knygą “Partizaninis marketingas” išleido 1983 metais.

J.C.Levinsono knygą „Partizaninis marketingas“ nuo šiol galės pavartyti kiekvienas lietuvis – telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ 140 šios knygos egzempliorių dovanojo visoms Lietuvos bibliotekoms. Šiandien į Lietuvą atvykęs „Partizaninio marketingo“ autorius asmeniškai įteikė knygas Lietuvos bibliotekų atstovams.

Pirmą kartą knyga „Partizaninis marketingas“ (angl. „Guerilla marketing“) išleista 1983 m. , ji išversta į 62 kalbas ir parduota daugiau nei 20 milijonų tiražu.

Skaitytojams – interviu su partizaninės rinkodaros ekspertu.

***

– Dauguma žmonių netiki, kad ekonomikos krizė – metas įgyvendinti savo idėjas. Lietuvoje valdžia dar ir mokesčius padidino – sąlygos smulkiajam verslui tik pablogėjo. Ką pasakytumėte tiems žmonėms, kurie bijo dabar ką nors pradėti?

– Būtent tokiems žmonėms aš ir parašiau knygą „Partizaninis marketingas“. Kaskart smukimo laikotarpiu daug įmonių bankrutuoja, tačiau atsiranda ir tokių, kurios suklesti. Ir tas sėkmingas įmones valdo būtent partizanai.

Šios knygos idėja gimė būtent recesijos laikotarpiu. Ir joje išdėstytos mintys gali padėti per krizę, ypač smulkiesiems verslininkams. Mano kūrinys labai skiriasi nuo visų rinkodaros knygos tuo, kad mano siūlomai strategijai įgyvendinti nereikia pinigų.

Praėjusią savaitę kalbėjau Latvijoje ir Ispanijoje, dar anksčiau – Čilėje ir Panamoje. Visur žmonės kenčia nuo ekonomikos nuosmukio. Tačiau perskaitę knygą jie suprato, kad ši knyga gali išgelbėti jų verslą.

– Koks yra pagrindinis pranešimas, kurį partizanas verslininkas siunčia vartotojams?

– Parduoda ne kaina, parduoda vertė. Ekonomikos nuosmukio metais žmonės ieško ne mažiausios kainos. Jie ieško didžiausios vertės, todėl kad jie negali savo pinigų švaistyti niekniekiams.

1997-aisiais buvo atlikti vartotojų tyrimai, jie pakartoti 2007 metais ir rezultatai buvo tokie patys. Vartotojams svarbios penkios produkto ypatybės. 14 procentų žmonių tvirtina, kad jiems svarbiausia kaina, tai reiškia, kad 86 procentams žmonių yra svarbesnių už kainą dalykų. Ketvirtoji savybė yra pasirinkimas, vartotojo noras pasirinkti geriausią. Trečiasis dalykas yra aptarnavimas – tinkamai aptarnauti klientą reiškia suteikti jam leisti pasijusti karaliumi. Antras svarbus dalykas yra kokybė – tačiau kokybė nėra tai, ką tu įdedi į savo produktą, o tai ką vartotojai gauna iš produkto. Ir pats svarbiausias dalykas yra pasitikėjimas. Reikia kartoti pranešimą daugybę kartų, kol tavo verslas ims kelti pasitikėjimą.

– Lietuvoje labai populiaru reklamuoti prekes kaip mažai kainuojančias. Tai vadintumėte prasta strategija?

– Tokia strategija pritraukia žmones, kurie nėra lojalūs. Vienintelis dalykas, kuriuo tokie pirkėjai rūpinasi, yra maža kaina. O sėkmingo verslo paslaptis yra pritraukti ištikimus vartotojus, kurie pirktų nuolat. Partizanai verslininkai rūpinasi ne vienkartiniu pardavimu, bet nuolatiniu pelnu. Tvirti ryšiai yra svarbesni už greitus pinigus.

– Kas dabar yra verslininkų partizanų tikslinė auditorija? Ar per ekonomikos krizę vertėtų jiems orientuotis į pasiturinčius žmones?

– Tikslinė auditorija yra visi žmonės, ne tik turtingieji. Aš konsultuoju ir „Mercedes“, ir įmones, kurios prekiauja naudotais automobiliais.

 


 


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai     www.stats.lt - Tinklapiu reitingai, statistika, skaitliukas

Written by BESMEGENIAI

lapkričio 29, 2010 at 10:36 pm

Įrašyta kategorijoj Uncategorized

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: